KASTIKKA dokumentti 462592
SITKluuvi - Kruununhaka
NAMKurtto, Arto
NAMHelynranta, Leena
DAT1990-07-09--2005-09-30
REFKurtto, Arto & Helynranta, Leena: Helsingin neliökilometriruutujen (ykj) kasvisto 1990-2005
SOUArk
HERH
LANS
ATL/atlas
AD3Kattava sellaisenaan (tutkimustehokkuus erittäin hyvä)
DOB2005-11-07
WRBH-Arto Kurtto
OBSAcer platanoidespuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Viljelykarkulainen
OBSAcer tataricumpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Taimi ruusuistutuksessa 9/2; painottuu ruudun NW-osaan; viljelykarkulainen
OBSAcer tataricum subsp. tataricumpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Taimi ruusuistutuksessa 9/2; painottuu ruudun NW-osaan; viljelykarkulainen
OBSAchillea millefoliumpuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSAchillea ptarmicapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSAdoxa moschatellinapuuttuuAalkuperäinen, vanha tai uusi, ei arviota vakinaisuudestaRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha ilm. alkuperäinen 4/3; painottuu ruudun SW-osaan
OBSAegopodium podagrariapuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSAethusa cynapiumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Painottuu ruudun N-osaan
OBSAethusa cynapium var. giganteapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Painottuu ruudun pohjoisosaan
OBSAgrostis capillarispuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSAgrostis giganteapuuttuuTNtulokas, uusi, ei arviota vakinaisuudestaRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 4/4; uustulokas
OBSAgrostis stoloniferapuuttuuTNtulokas, uusi, ei arviota vakinaisuudestaRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha nurmikot; painottuu ruudun W-osaan; uustulokas
OBSAlchemilla acutilobapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSAlchemilla monticolapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Myös kasvit. puutarha
OBSAlchemilla subcrenatapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSAlliaria petiolatapuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSAllium oleraceumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha nurmikko ja vanhan inst. kallio 4/3 5/1; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSAlnus glutinosapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 7/1; vain taimia tai vähänläntiä yksilöitä; viljelykarkulainen
OBSAlopecurus geniculatuspuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSAlopecurus pratensispuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSAmaranthus albuspuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Halkolaiturin kannas, kasvit. puutarha, siltavuorenranta, 0/9 4/1-2 6/6
OBSAmaranthus hybriduspuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Siltavuorenranta sorsienruokintapaikka 2001 6/6; painottuu ruudun NE-osaan
OBSAmaranthus hybridus subsp. powelliipuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Siltavuorenranta sorsienruokintapaikka 2001 6/6; painottuu ruudun NE-osaan
OBSAmaranthus retroflexuspuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 1999 yksi yksilö uudisnurmikolla 4/4; painottuu ruudun SW-osaan
OBSAmbrosia artemisiifoliapuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - 1997 kaksi yksilöä lintulaudan alla; nurmikon aukossa yksi yks.; 2000 kummassakin kaksi. yks.; rannat; hehtaariruudut 2/5 4/2 5/1 6/6 7/7
OBSAnchusa arvensispuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha ja Hakaniemen sillan pää
OBSAnchusa officinalispuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Siltavuorenpenger 20:n etupihan nurmikko ja seinusta 4/5; painottuu ruudun SE-osaan; viljelykarkulainen
OBSAnemone nemorosapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha ja ortodoksisen kirkon nurmikko; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSAnemone ranunculoidespuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSAngelica sylvestrispuuttuuTNtulokas, uusi, ei arviota vakinaisuudestaRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Yksi yks. pensasistutus 8/9; painottuu ruudun NE-osaan; uustulokas
OBSAnthriscus sylvestrispuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSAquilegia vulgarispuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha ja Snellmaninkatu 12; viljelykarkulainen
OBSArabidopsis suecicapuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSArabidopsis thalianapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha kallio 5/1; painottuu ruudun NW-osaan
OBSArabis glabrapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha kallio 5/1; painottuu ruudun NW-osaan
OBSArctium minuspuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha yksi yks. rikkana 4/1; painottuu ruudun SW-osaan; viljelykarkulainen
OBSArctium tomentosumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSArenaria serpyllifoliapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Nupukivilaiturin raot kallio 0/9 1/4; painottuu ruudun S-osaan
OBSArtemisia vulgarispuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 5/5 (hyvin yleinen)
OBSAtriplex patulapuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSAvena fatuapuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 66754:3860
OBSAvena sativapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Viljelykarkulainen
OBSBarbarea strictapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen)
OBSBarbarea vulgarispuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen)
OBSBellis perennispuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSBetula pendulapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSBetula pubescenspuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Enimm. taimia
OBSBidens tripartitapuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha, rikkana; painottuu ruudun NW-osaan
OBSBrassica nigrapuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvitiet. puutarha aitovieri ilm. linnunsiementul. 2003 5/0; painottuu ruudun NW-osaan
OBSBrassica rapapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Viljelykarkulainen
OBSBromopsis inermispuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - 4-5/0 5/2
OBSBromus hordeaceuspuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha, Hakaniementorin kukkakaukalo; painottuu ruudun W-osaan
OBSBryonia albapuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - NW of sport plan 2000 P. Alanko (H) 5/0; painottuu ruudun NW-osaan
OBSCalamagrostis epigejospuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSCalystegia sepiumpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 4/4; viljelykarkulainen
OBSCalystegia sepium subsp. sepiumpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 4/4; viljelykarkulainen
OBSCampanula latifoliapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSCampanula rapunculoidespuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Myös kasvit. puutarha; viljelykarkulainen
OBSCampanula rotundifoliapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Erit. Siltavuoren kallio; painottuu ruudun NE-osaan
OBSCapsella bursa-pastorispuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 5/5 (hyvin yleinen)
OBSCardamine flexuosapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Tuhkapensasaidanne 2005 Siltavuorenpenger kukkalaatikko 1994 ja 1995 3/0 5/4; painottuu ruudun W-osaan
OBSCardamine hirsutapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha rikkana 1996 Oikokatu 11 kerrostalon piha tuotu multa 2000 4/2 4/8; painottuu ruudun S-osaan
OBSCardamine parviflorapuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSCarduus crispuspuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen)
OBSCarex ovalispuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSCarex spicatapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSCarum carvipuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 66751:3864
OBSCentaurea cyanuspuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 66755:3869
OBSCentaurea montanapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSCerastium arvensepuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSCerastium fontanumpuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSChaenorhinum minuspuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha, Kirkkokatu kansallisarkisto
OBSChaerophyllum bulbosumpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha 4/0; painottuu ruudun SW-osaan; viljelykarkulainen
OBSChelidonium majuspuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSChenopodium album -ryhmäpuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSChenopodium berlandieripuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Lintujenruokintapaikka 2000 3/1; painottuu ruudun SW-osaan
OBSChenopodium foliosumpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha multakasa ja uusi nurmikko; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSChenopodium glaucumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Kaisan. puisto, kasvit. puutarha, Siltasaaren kukkakaukalo, Strand-hotellin edusta, Halkolaiturin kannas
OBSChenopodium hybridumpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha multakasa, pihakenttä ja kaivellut maat; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSChenopodium muralepuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha multakasa; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSChenopodium polyspermumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSChenopodium purpurascenspuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha multakasa; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSChenopodium rubrumpuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha ja Pitkänsillan eteläpään uudisnurmikko; painottuu ruudun W-osaan
OBSChenopodium schraderianumpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha multakasa; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSCicerbita macrophyllapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSCirsium arvensepuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSCirsium palustrepuuttuuTNtulokas, uusi, ei arviota vakinaisuudestaRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Uudisnurmikko 1/5; painottuu ruudun SE-osaan; uustulokas
OBSCirsium vulgarepuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha liepeineen; painottuu ruudun W-osaan
OBSConvolvulus arvensispuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha; Unioninkatu vastapäätä; Yrjö-Koskisenkatu; painottuu ruudun W-osaan
OBSConyza canadensispuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Kasvit. puutarha ja salmen rannat
OBSCoronopus didymuspuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSCorydalis nobilispuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSCorydalis solidapuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSCrepis tectorumpuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Erit. Siltavuoren kallio
OBSCuscuta europaeapuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSCymbalaria muralispuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSCystopteris fragilispuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Siltavuoren kallio cpp kivimuuri pc 5-6/6 6/5 1/5; painottuu ruudun E-osaan
OBSDactylis glomeratapuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSDatura stramoniumpuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha, multakasa; painottuu ruudun W-osaan
OBSDaucus carotapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Siltavuorenranta joutomaa 2001 6/7; painottuu ruudun NE-osaan; viljelykarkulainen
OBSDeschampsia cespitosapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha ja salmen ranta
OBSDeschampsia flexuosapuuttuuTNtulokas, uusi, ei arviota vakinaisuudestaRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha turpeen mukana; uustulokas
OBSDescurainia sophiapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Painottuu ruudun NE-osaan
OBSDigitalis purpureapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSDryopteris carthusianapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kallionrako 5/6; painottuu ruudun NE-osaan; vain kallionraoissa/muureilla tällä ruudulla
OBSDryopteris filix-maspuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen)
OBSEchinochloa crus-gallipuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha, rikkana 1990; painottuu ruudun W-osaan
OBSElytrigia repenspuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 5/5 (hyvin yleinen)
OBSEpilobium adenocaulonpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSEpilobium adenocaulon x ciliatumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 66755:3866
OBSEpilobium angustifoliumpuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSEpilobium ciliatumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSEpilobium collinumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha, Siltavuoren kallio
OBSEpilobium glandulosumpuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen)
OBSEpilobium hirsutumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSEpilobium hypericifoliumpuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSEpilobium komarovianumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSEpilobium montanumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSEpilobium roseumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kaisan. puisto ja kasvit. puutarha 3/0 4-5/2-3; painottuu ruudun W-osaan
OBSEquisetum arvensepuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSEragrostis minorpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Halkolaiturin kannaksen nupukiveyksen raot 1999 0/9; painottuu ruudun SE-osaan
OBSEragrostis pilosapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Halkolaiturin kannaksen nupukiveyksen raot 1999 ja 2000 0/9; painottuu ruudun SE-osaan
OBSErodium cicutariumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Uudisnurmikko pitkänsillan eteläpäässä 1993 5/4; painottuu ruudun NW-osaan
OBSErophila vernapuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Erit. Siltavuoren kallio
OBSErucastrum gallicumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Pohjoisranta; painottuu ruudun E-osaan
OBSEryngium planumpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvitiet. puutarha nurmikko puun alla 2000 4/2; painottuu ruudun SW-osaan; viljelykarkulainen
OBSErysimum cheiranthoidespuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSErysimum strictumpuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 66751:3864
OBSEuphorbia pepluspuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSFagopyrum esculentumpuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 2001 kasvit. puutarhan portin kiveys 1 yksilö 4/4; painottuu ruudun SW-osaan
OBSFallopia convolvuluspuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSFestuca brevipilapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha vanhan inst. kallio 5/1; painottuu ruudun NW-osaan; viljelykarkulainen
OBSFestuca ovinapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha ja Siltavuori
OBSFestuca pratensispuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen)
OBSFestuca rubrapuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 5/5 (hyvin yleinen)
OBSFilipendula ulmariapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 66751:3864
OBSFragaria vescapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSFragaria x ananassapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha taimilav. luona Halkolaiturin kannas 5/1 0/9; viljelykarkulainen
OBSFumaria officinalispuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Myös kasvit. puutarha
OBSFumaria vaillantiipuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSGagea luteapuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSGagea minimapuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Kasvit. puutarha ym.; painottuu ruudun SW-osaan
OBSGaleopsis bifidapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSGaleopsis speciosapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSGalinsoga parviflorapuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSGalinsoga quadriradiatapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha, Paasivuoren puistikko, Mariankatu 15
OBSGalium albumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen)
OBSGalium spuriumpuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen)
OBSGalium spuriumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 66752:3865
OBSGeranium pusillumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha, rikkana; metsätalon uudisn.; Pitkänsillan uudisn.; painottuu ruudun W-osaan
OBSGeranium robertianumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha juuripaakkutulokas ja kallio; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSGeum macrophyllumpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSGeum urbanumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSGlechoma hederaceapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSGlyceria fluitanspuuttuuTNtulokas, uusi, ei arviota vakinaisuudestaRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Uudisnurmikkorikka 1/4; painottuu ruudun SW-osaan; uustulokas
OBSGnaphalium sylvaticumpuuttuuTNtulokas, uusi, ei arviota vakinaisuudestaRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha, rikkana; Halkolaiturin kannas (nupukiveys); uustulokas
OBSGnaphalium uliginosumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha, rikkana; painottuu ruudun NW-osaan
OBSGymnocarpium dryopterispuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kivimuuri 4/5; painottuu ruudun SE-osaan; vain kallionraoissa/muureilla tällä ruudulla
OBSGypsophila muralispuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Halkolaiturin kannas 1999 (vähemmän 2000) 0/9; painottuu ruudun SE-osaan
OBSHelianthus annuuspuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Merenrannat, kukkapenkit ym.; viljelykarkulainen
OBSHeracleum persicum -ryhmäpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSHeracleum sibiricumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Erit. Siltavuoren kallion tuntuma; painottuu ruudun NE-osaan
OBSHeracleum sphondylium -ryhmäpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Erit. Siltavuoren kallion tuntuma; painottuu ruudun NE-osaan
OBSHerniaria glabrapuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Halkolaiturin kannas 1999 ja 2000 0/9; painottuu ruudun SE-osaan
OBSHieracium sect. HieraciumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSHieracium sect. VulgatapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen)
OBSHieracium umbellatumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha ja Unioninkatu vastapäätä
OBSHolcus mollispuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha 5/3; painottuu ruudun NW-osaan
OBSHordeum vulgarepuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Viljelykarkulainen
OBSHyoscyamus nigerpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha, multakasa; painottuu ruudun W-osaan
OBSHypericum maculatumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSHypericum perforatumpuuttuuTNtulokas, uusi, ei arviota vakinaisuudestaRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha taimilavan luona; painottuu ruudun W-osaan; uustulokas
OBSImpatiens glanduliferapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 3/2; viljelykarkulainen
OBSImpatiens parviflorapuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSIva xanthiifoliapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Siltavuorenranta joutomaa hyvin pieniä 2001 6/7; painottuu ruudun NE-osaan
OBSJuncus compressuspuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Valtionarkiston portaat Hakaniemen sillan kivien raot 0/4 6-7/8
OBSJuncus effususpuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSJuncus ranariuspuuttuuTNtulokas, uusi, ei arviota vakinaisuudestaRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Halkolaiturin kannas 0/9; painottuu ruudun SE-osaan; uustulokas
OBSKnautia arvensispuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Yksi yks. niitty 5/2; painottuu ruudun NW-osaan
OBSLamiastrum galeobdolonpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha etel. aita; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSLamium albumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSLamium amplexicaulepuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSLamium hybridumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSLamium purpureumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSLapsana communispuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSLathyrus pratensispuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSLeontodon autumnalispuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSLepidium densiflorumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - 6/8-9
OBSLepidium latifoliumpuuttuuTNtulokas, uusi, ei arviota vakinaisuudestaRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha taimilav. luona; painottuu ruudun W-osaan; uustulokas
OBSLepidium ruderalepuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 5/5 (hyvin yleinen)
OBSLeucanthemum vulgarepuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen)
OBSLeymus arenariuspuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kivikkoinen rantapenger 7/7; painottuu ruudun NE-osaan
OBSLilium martagonpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSLinaria repenspuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha, rikkana; painottuu ruudun NW-osaan
OBSLinaria repens x vulgarispuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha, rikkana; painottuu ruudun NW-osaan
OBSLinaria vulgarispuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSLinum usitatissimumpuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Nupukivilaiturin rako 2000 0/9; painottuu ruudun SE-osaan
OBSLobelia inflatapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha, rikkana; painottuu ruudun NW-osaan
OBSLolium multiflorumpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Viljelykarkulainen
OBSLolium perennepuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Viljelykarkulainen
OBSLolium x boucheanumpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 5/8; viljelykarkulainen
OBSLuzula luzuloidespuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSLuzula pilosapuuttuuTNtulokas, uusi, ei arviota vakinaisuudestaRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha turvetulokas; painottuu ruudun W-osaan; uustulokas
OBSLysimachia nummulariapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSLysimachia punctatapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSLysimachia vulgarispuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen)
OBSMaianthemum bifoliumpuuttuuTNtulokas, uusi, ei arviota vakinaisuudestaRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha turvetulokas; painottuu ruudun W-osaan; uustulokas
OBSMalus domesticapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Enimm. taimia; myös kasvit. puutarha; viljelykarkulainen
OBSMalva pusillapuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha 1998 yksi yksilö rikkana (vesa järvinen, suull.) 4/1; painottuu ruudun SW-osaan
OBSMatricaria discoideapuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 5/5 (hyvin yleinen)
OBSMatricaria recutitapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Uudisnurmikot, joutomaat, myös kasvit. puutarha
OBSMauranthemum paludosumpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha ja Hakaniemen sillan pää; viljelykarkulainen
OBSMedicago lupulinapuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 66754:3865
OBSMedicago sativapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 66756:3867
OBSMelilotus albuspuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Hehtaariruudut 1/4 6/9
OBSMelilotus officinalispuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Uudisnurmikko 3/4; painottuu ruudun SW-osaan
OBSMentha x gracilispuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSMercurialis annuapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSMoehringia trinerviapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen)
OBSMycelis muralispuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Punalehtinen kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSMyosotis ramosissimapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha, kallio
OBSMyosotis sparsiflorapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSMyosotis strictapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Siltavuori 6/5; painottuu ruudun NE-osaan
OBSMyosurus minimuspuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Vuorimäntyistutus 3/0; painottuu ruudun SW-osaan
OBSNepeta catariapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 1999 kasvit. puutarhan lounaiskulma ruusupensaikko viisi yksilöä 4/1; painottuu ruudun SW-osaan
OBSNicotiana alatapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Laiturinrako 1998 7/2; painottuu ruudun NW-osaan; viljelykarkulainen
OBSOrobanche crenatapuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 1990 P. Uotila (H) botanical garden, 1 ex. in Vicia faba bed 4/1; painottuu ruudun SW-osaan
OBSOrobanche hederaepuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 1991 P. Uotila & P. Havas-Matilainen (H) Botanical garden 2 exx. in corner by greenhouses 5/2; painottuu ruudun NW-osaan
OBSOrobanche lucorumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvitiet. puutarha happomarjakenttä 5/2; painottuu ruudun NW-osaan
OBSOxalis acetosellapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSOxalis corniculatapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSOxalis dilleniipuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha kalliopuutarhan rikkana 4/2; painottuu ruudun SW-osaan
OBSOxalis fontanapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha, klinikat, Siltasaari; viljelykarkulainen
OBSPapaver rhoeaspuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSPapaver somniferumpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Tienvieri 1998 6/3; painottuu ruudun NW-osaan; viljelykarkulainen
OBSPastinaca sativapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Pohjoisrannan rantapenger 6/8-9; painottuu ruudun NE-osaan
OBSPersicaria amphibiapuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Terr. 6-7/3; painottuu ruudun NW-osaan
OBSPersicaria hydropiperpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 66750:3864
OBSPersicaria lapathifoliapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSPetroselinum crispumpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Siltavuorenranta joutomaa 2001 6/7; painottuu ruudun NE-osaan; viljelykarkulainen
OBSPetunia x hybridapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Laiturinrako 1998 7/2; painottuu ruudun NW-osaan; viljelykarkulainen
OBSPhleum pratensepuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSPhragmites australispuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Ränninalus Siltasaaressa 7/2; painottuu ruudun NW-osaan
OBSPhysalis peruvianapuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Jalkakäytävärako 2000 6/3; painottuu ruudun NW-osaan
OBSPicris hieracioidespuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha, rikkana taimilav. luona; painottuu ruudun W-osaan
OBSPilosellapuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSPilosella officinarumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSPimpinella saxifragapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha, Hakaniemen sillan pää
OBSPlantago lanceolatapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha kasvilav. luona; painottuu ruudun W-osaan
OBSPlantago majorpuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 5/5 (hyvin yleinen)
OBSPlantago major subsp. majorpuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 5/5 (hyvin yleinen)
OBSPlantago mediapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSPoa annuapuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 5/5 (hyvin yleinen)
OBSPoa chaixiipuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSPoa compressapuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSPoa humilispuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Siltavuori 6/5; painottuu ruudun NE-osaan
OBSPoa nemoralispuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSPoa palustrispuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSPoa pratensispuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 5/5 (hyvin yleinen)
OBSPoa trivialispuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSPolycnemum arvensepuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Halkolaiturin kannas 1999 (vähemmän 2000) 0/9; painottuu ruudun SE-osaan
OBSPolygonum avicularepuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 5/5 (hyvin yleinen)
OBSPolypodium vulgarepuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Erit. Siltavuoren kallio; painottuu ruudun NE-osaan
OBSPopulus tremulapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Vain taimia tai vähänläntiä yksilöitä
OBSPortulaca oleraceapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha ja Halkolaiturin kannas 1/9 4/1 5/2
OBSPotamogeton pectinatuspuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - 6/2 7/1
OBSPotamogeton perfoliatuspuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Painottuu ruudun NW-osaan
OBSPotentilla anserinapuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSPotentilla anserina subsp. anserinapuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSPotentilla argenteapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSPotentilla intermediapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Erit. Siltavuoren kallio; painottuu ruudun NE-osaan
OBSPotentilla norvegicapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSPotentilla reptanspuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSPotentilla supinapuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Halkolaiturin kannaksen nupukiveyksen rako yksi taimi 1999 1/9; painottuu ruudun SE-osaan
OBSPotentilla thuringiacapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSPrunella vulgarispuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSPrunus paduspuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen)
OBSPrunus persicapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Katupuun juuri 1996 n. 30 cm korkea 9/3; painottuu ruudun NW-osaan; viljelykarkulainen
OBSPseudofumaria luteapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha, rikkana; painottuu ruudun NW-osaan
OBSPuccinelliapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 66756:3866
OBSPuccinellia distanspuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Hehtaariruudut 5/3 6/6
OBSRanunculus acrispuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen)
OBSRanunculus auricomus -ryhmäpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSRanunculus fallax -ryhmäpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSRanunculus ficariapuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSRanunculus polyanthemospuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha pys.-alueen reuna 5/2; painottuu ruudun NW-osaan
OBSRanunculus polyanthemos subsp. x polyanthemoidespuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha pys.-alueen reuna 5/2; painottuu ruudun NW-osaan
OBSRanunculus repenspuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSRaphanus raphanistrumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSReseda luteapuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha, multakasa; painottuu ruudun W-osaan
OBSRhamnus frangulapuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSRhodiola roseapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kallio 5/5; painottuu ruudun NE-osaan; viljelykarkulainen
OBSRibes nigrumpuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Ranta 7/7; painottuu ruudun NE-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSRibes uva-crispapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSRorippa palustrispuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSRorippa sylvestrispuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSRosa rugosapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Viljelykarkulainen
OBSRubus idaeuspuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen)
OBSRubus odoratuspuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 1/4; viljelykarkulainen
OBSRumex acetosapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSRumex acetosellapuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSRumex crispuspuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha 4/2; painottuu ruudun SW-osaan
OBSRumex longifoliuspuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSRumex longifolius x obtusifoliuspuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvitiet. puutarha 5/2; painottuu ruudun NW-osaan
OBSRumex obtusifoliuspuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSSagina procumbenspuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSSalix capreapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSSambucus racemosapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Viljelykarkulainen
OBSSaponaria officinalispuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 4/4; viljelykarkulainen
OBSScilla sibericapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSScrophularia nodosapuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSScrophularia vernalispuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSSedum acrepuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSSedum aizoonpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSSedum telephiumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSSenecio viscosuspuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSSenecio vulgarispuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 5/5 (hyvin yleinen)
OBSSilene dioicapuuttuuTNtulokas, uusi, ei arviota vakinaisuudestaRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha ja Yrjö-Koskisenkatu; uustulokas
OBSSilene latifolia subsp. albapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 66751:3864
OBSSilene vulgarispuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha taimilav. luona; painottuu ruudun W-osaan
OBSSilene vulgaris var. vulgarispuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha taimilav. luona; painottuu ruudun W-osaan
OBSSisymbrium altissimumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSSisymbrium austriacumpuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha taimilav. luona; painottuu ruudun W-osaan
OBSSisymbrium officinalepuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSSisymbrium strictissimumpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSSisyrinchium montanumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha taimilav. luona; painottuu ruudun W-osaan
OBSSolanum dulcamarapuuttuuTNtulokas, uusi, ei arviota vakinaisuudestaRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha rikkana; painottuu ruudun W-osaan; uustulokas
OBSSolanum lycopersicumpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - 3/5 6/3; viljelykarkulainen
OBSSolanum nigrumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSSolidago canadensispuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSSonchus arvensispuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSSonchus asperpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSSonchus oleraceuspuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSSorbaria sorbifoliapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSSorbus aucupariapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen)
OBSSorbus hybridapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Taimi seinustanraossa 4/6; painottuu ruudun SE-osaan; viljelykarkulainen
OBSSorbus intermediapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Ranta n. 2-metrinen 8/1; painottuu ruudun NW-osaan; viljelykarkulainen
OBSSpergula arvensispuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSSpergularia rubrapuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSStachys palustrispuuttuuTNtulokas, uusi, ei arviota vakinaisuudestaRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen). - Rikkana myös kasvit. puutarha; uustulokas
OBSStellaria gramineapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSStellaria mediapuuttuuRunsaus 5/5 (hyvin runsas), yleisyys 5/5 (hyvin yleinen)
OBSSymphytum officinalepuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha, rikkana; painottuu ruudun NW-osaan
OBSSymphytum officinale var. officinalepuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha rikkana; painottuu ruudun W-osaan
OBSTanacetum vulgarepuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen)
OBSTaraxacumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSThlaspi arvensepuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSThlaspi caerulescenspuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSThymus pulegioidespuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha taimilav. luona; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSTilia x vulgarispuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Vain taimia tai vähänläntiä yksilöitä; viljelykarkulainen
OBSTrientalis europaeapuuttuuTNtulokas, uusi, ei arviota vakinaisuudestaRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha turvetulokas; painottuu ruudun W-osaan; uustulokas
OBSTrifolium hybridumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen)
OBSTrifolium mediumpuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSTrifolium pratensepuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSTrifolium repenspuuttuuRunsaus 4/5 (runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSTrifolium spadiceumpuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Nurmikko (J. Nurmi 1997, suull.) 0/4; painottuu ruudun SW-osaan
OBSTripleurospermum perforatumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSTriticum aestivumpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Viljelykarkulainen
OBSTussilago farfarapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSUlmus glabrapuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 4/5 (yleinen). - Viljelykarkulainen
OBSUlmus laevispuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSUrtica dioicapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSUrtica urenspuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kaisan. puisto Pitkäsilta uudisnurmikot siltavuorenranta paasipuisto uudisistutus 3/0 5/3 6/4 6/6 8/3; painottuu ruudun W-osaan
OBSValeriana officinalispuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha eteläinen aita; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSValeriana sambucifoliapuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSVerbascum nigrumpuuttuuEviljelykarkulainenRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; viljelykarkulainen
OBSVeronica agrestispuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSVeronica anagalloidespuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSVeronica arvensispuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - 0-1/4 4/2 5/1
OBSVeronica chamaedryspuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSVeronica longifoliapuuttuuRunsaus 1/5 (hyvin niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; mahdollisesti viljelykarkulainen
OBSVeronica peregrinapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvitiet. puutarha 2005 4/2; painottuu ruudun SW-osaan
OBSVeronica persicapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSVeronica serpyllifoliapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSVicia craccapuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 4/5 (yleinen)
OBSVicia hirsutapuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSVicia sepiumpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha (painottuu ruudun W-osaan)
OBSViola arvensispuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 3/5 (melko yleinen)
OBSViola rivinianapuuttuuTNtulokas, uusi, ei arviota vakinaisuudestaRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - Kasvit. puutarha; painottuu ruudun W-osaan; uustulokas
OBSViola tricolorpuuttuuRunsaus 3/5 (melko runsas), yleisyys 2/5 (harvinainen). - Kasvit. puutarha, klinikan kallio
OBSWoodsia ilvensispuuttuuRunsaus 2/5 (niukka), yleisyys 1/5 (hyvin harvinainen). - 66756:3866
DAD2005-11-08

Näytä havainnot laji.fi-sivustolla